Regulamin sklepu internetowego i świadczenia usług prania
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Pranko24 działającym pod adresem: pranko24.shopify.com, prowadzonym jest przez Aqua-C Sp. z o.o. z siedzibą przy ulicy Siemońska 4, 42-500 Będzin, NIP: 625-247-92-64, REGON: 389910663, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
- W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
- Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
- Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
- Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu pranko24.shopify.com w hiperlink „Regulamin Sklepu". Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
- Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu pranko24.shopify.com odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 7740, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanej Usługi za cenę i na warunkach określonych w opisie.
- W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
II. DEFINICJE
- Regulamin - niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.
- Kodeks Cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konsument - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
- Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 18 lat, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.
- Formularz Zamówienia - usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Usług do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Usługi oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.
- Sklep internetowy (Sklep) - serwis internetowy, należący do Pranko24, dostępny pod domeną: pranko24.shopify.com, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Pranko24 Usługi.
- Pranko24 – marka sieci pralni prowadzonych przez Aqua-C Sp. z o.o. z siedzibą przy: ul. Siemońska 4, 42-500 Będzin, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy pod numerem KRS: 0000919874, NIP: 625-247-92-64, REGON: 389910663 o kapitale zakładowym 240 000 zł (dwieście czterdzieści tysięcy złotych), która proponuje sprzedaż Usług za pomocą swojej strony internetowej.
- Usługa – usługi prezentowane w Sklepie internetowym
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Usług.
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Usług na odległość zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.
III. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Warunkiem korzystania ze Sklepu jest rejestracja w Sklepie, zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: pranko24.shopify.com 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Zamówienie Usług realizuje się poprzez:
- wybranie Usług, którymi Klient jest zainteresowany,
- wybór wariantu Usługi: kilogramy, kolor, temperatura i i inne, jeśli zostały podane,
- kliknięcie przycisku 'DODAJ DO KOSZYKA" znajdującego się przy opisie Usług, a następnie z poziomu "KOSZYK”, znajdującego się w zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia
- wyboru formy zapłaty, bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla Usługi, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.
- w trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Usług. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi w Sklepie.
- Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mailem, podany w Formularzu Zamówienia.
- Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Pranko24, przy czym
- w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Pranko24
- w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym - rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
- Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy (w dni robocze + soboty, od poniedziałku do soboty, w godzinach, od 8:00 do 20:00), przy czym zamówienia złożone:
- po godz. 20:00 w dni robocze będą rozpatrywane następnego dnia roboczego,
- po godz. 20:00 w soboty będą rozpatrywane w poniedziałek
- w niedzielę będą rozpatrywane w poniedziałek
- w święta będą rozpatrywane w dniu pracującym następującym bezpośrednio po święcie.
- Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Pranko24 o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie również wysłana faktura VAT.
- Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
- e-mail: pralnia@pranko24.pl
- telefon: +48 782 772 656
- Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek VAT. Koszt dostawy nie jest wliczony w cenę, gdyż zależy od lokalizacji Klienta oraz wartości zamówienia.
- Pranko24 zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Usług do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
- Pranko24 może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów sklepu internetowego,
- dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Pranko24 za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Pranko24.
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Pranko24.
IV. REALIZACJA PŁATNOŚCI
- Opłatę za Usługi pobierane są z góry.
- W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
- za pobraniem - przy odbiorze prania przeznaczonego do prania;
- przelewem;
- Przelewy24: przelew zautomatyzowany, Blik, karta kredytowa;
- Paypal.
- Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w terminie do pięciu (5) dni roboczych od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Pranko24 nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu.
V. REALIZACJA USŁUGI PRANIA
- W ramach świadczenia Usług Pranko24 przyjmuje do prania wodnego: odzież (oprócz wełnianej, jedwabnej lub z domieszką wełny i/lub jedwabiu), pościel, ręczniki, ścierki, koce i pledy (oprócz wełnianych lub z domieszką wełny i/lub jedwabiu), kołdry i poduszki (oprócz wypełnionych pierzem), mopy, odzież roboczą, uniformy i fartuchy, akcesoria, ubrania koce, posłania i legowiska dla zwierząt domowych, koce, derki i czapraki dla koni.
- W Pranko24 wykonywane jest wyłącznie pranie wodne.
- Odbiór i dostawa prania w ramach Usługi Pranko24 realizowana jest wyłącznie w od i do lokalizacji Klienta znajdującego się w promieniu 20 km od jednego z punktów pralni samoobsługowych Pranko24. Lista aktualnie działających punktów pralni samoobsługowych Pranko24 znajduje się na stronie www Pranko24.
- Klient samodzielnie dokonuje selekcji rzeczy, które mają zostać przekazane do prania.
- Klient wybiera Usługę zgodną z parametrami (oznaczeniami) umieszczonymi na metce przez producenta danej rzeczy.
- Pranko24 nie ponosi odpowiedzialności za powstałe uszkodzenia lub zniszczenie wynikające z niewłaściwej selekcji prania przez Klienta lub dobrania niewłaściwej Usługi do rodzaju rzeczy przekazanych przez Klienta do prania.
- Po stronie Klienta leży przygotowanie rzeczy przekazywanych do prania:
- podzielenie rzeczy do prania zgodnie z zamówionymi Usługami (kolor i temperatura prania, programy dedykowane),
- dokładne opróżnienie zawartości kieszeni oraz usunięcie broszek i innych ozdób oraz pasków,
- wskazanie plam oraz wszelkich uszkodzeń (rozpruć, pęknięć, miejsc przetartych).
- Termin odbioru prania ustalany jest z Klientem indywidualnie w ciągu 24 godzin od daty otrzymania Zamówienia z uwzględnieniem przypadków określonych w pkt. 3.8 Regulaminu.
- Podczas odbioru rzeczy przeznaczonych do prania przedstawiciel Pranko24:
- waży rzeczy i potwierdzenie zgodności kilogramów z zamówioną Usługą oraz
- przelicza ilości rzeczy przeznaczonych do prania oraz odnotowuje ilość w systemie zamówieniowym.
- W przypadku niezgodności pomiędzy wagą przekazywanych rzeczy, a rodzajem wybranej i opłaconej przez Klienta Usługi:
- Klient dokona dopłaty do Usługi podczas odbioru prania lub
- części rzeczy z partii przekazanej do prania zostanie usunięta, aby waga przekazywanego prania zgadzała się z zakupioną Usługą lub
- Zamówienie zostanie anulowane, a wszystkie wpłaty zostaną zwrócone Klientowi.
- Dostawa wypranego prania następuje w ciągu 24 godzin od jego odebrania od Klienta, przy czym:
- pranie odebrane od Klienta w sobotę będzie dostarczone w sobotę lub w poniedziałek
- pranie odebrane od Klienta w przeddzień święta będzie dostarczone w dzień roboczy następujący bezpośrednio po święcie.
- Pranko24 może odmówić odbioru rzeczy przekazywanych przez Klienta do prania, gdy kolor lub rodzaj rzeczy jest niezgodny z wybraną przez Klienta Usługą lub waga rzeczy jest większa niż określona w Zamówieniu, a Klient rezygnuje z dopłaty lub usunięcia części rzeczy z partii przeznaczonej do wyprania.
- Pranko24 nie bierze odpowiedzialności:
- za guziki, klamry, flizelinę, zamki, ściągacze gumowe, wady materiału, poduszki oraz
- za szkody powstałe w skutek błędnej informacji zamieszczonej na wszywce danej garderoby przez producenta oraz
- za rzeczy pozostawione w garderobie.
- Pranko24 nie gwarantuje usunięcia plam z powierzonych rzeczy i/lub garderoby.
- Pranko24 informuje, że:
- obszycia ze sztucznej skóry mogą zesztywnieć i popękać
- w miejscach uszkodzonych przez mole (lub inne insekty), po wykonaniu usługi pojawiają się widoczne dziurki, zaś w miejscach narażonych na intensywne tarcie w trakcie użytkowania, po praniu mogą pojawić się przetarcia (rozdarcia) oraz zmiana koloru.
- barwniki o niskiej jakości stosowane w odzieży mogą spowodować miejscowe zanikanie koloru, zmianę koloru lub całkowite rozjaśnienie barwy odzieży.
- Pranko24 informuje Klienta, że pranie wszelkich wyrobów nie powoduje odnowienia wyrobu do jego stanu pierwotnego w chwili wytworzenia, lecz wyłącznie odświeżenie jego wyglądu, z uwzględnieniem stanu, w jakim znajdował się w chwili oddania do prania.
- Jakość wykonania Usługi Klient sprawdza podczas odbierania przedmiotu Usługi.
- Prawo do reklamacji przysługuje Klientowi w dniu odbioru garderoby. Brak zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń w chwili odbioru prania oznacza brak zastrzeżeń ze strony Klienta, co do jakości wykonanej usługi i nie może stanowić w przyszłości podstawy do roszczeń reklamacyjnych.
- Klientowi przysługuje zwrot rzeczy oraz odszkodowanie stosowne do poniesionej straty w przypadku błędu Pranko24 polegającym na wypraniu rzeczy oddanych do prania niezgodnie z Usługą zamówioną przez Klienta.
- W przypadku zniszczenia lub zaginięcia rzeczy przekazanych do prania odszkodowanie dla Klienta stanowić będzie kwota z dowodu zakupu (paragonu) pomniejszona rzeczy o stopień ich zużycia.
- W przypadku braku dowodu zakupu przez Klienta, zniszczone rzeczy zostaną wysyłane do rzeczoznawcy do spraw jakości celem ustalenia ich wartości. Pranko24 nie wycenia rzeczy.
VI. PRAWO ODSTĄPIENIA
- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Usług zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia otrzymania Usługi. Do zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego upływem.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Pranko24 oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: ul. Siemońska 4, 42-500 Będzin.
- Pranko24 w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Pranko24 dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument, w znaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego Regulaminu.
VII. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację,
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym,
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu pranko24.shopify.com.
- Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
- Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
- W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu byto lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.