Regulamin sklepu internetowego i świadczenia usług prania

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Pranko24 działającym pod adresem: pranko24.shopify.com, prowadzonym jest przez Aqua-C Sp. z o.o. z siedzibą przy ulicy Siemońska 4, 42-500 Będzin, NIP: 625-247-92-64, REGON: 389910663, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
  2. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
  3. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
  4. Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
  5. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu pranko24.shopify.com w hiperlink „Regulamin Sklepu". Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
  6. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu pranko24.shopify.com odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 7740, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanej Usługi za cenę i na warunkach określonych w opisie.
  7. W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.

II. DEFINICJE

  1. Regulamin - niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.
  2. Kodeks Cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
  3. Konsument - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
  4. Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 18 lat, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.
  5. Formularz Zamówienia - usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Usług do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.
  6. Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Usługi oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.
  7. Sklep internetowy (Sklep) - serwis internetowy, należący do Pranko24, dostępny pod domeną: pranko24.shopify.com, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Pranko24 Usługi.
  8. Pranko24 – marka sieci pralni prowadzonych przez Aqua-C Sp. z o.o. z siedzibą przy: ul. Siemońska 4, 42-500 Będzin, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy pod numerem KRS: 0000919874, NIP: 625-247-92-64, REGON: 389910663 o kapitale zakładowym 240 000 zł (dwieście czterdzieści tysięcy złotych), która proponuje sprzedaż Usług za pomocą swojej strony internetowej.
  9. Usługa – usługi prezentowane w Sklepie internetowym
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Usług.
  11. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Usług na odległość zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.

III. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest rejestracja w Sklepie, zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
  2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
  3. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: pranko24.shopify.com 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  4. Zamówienie Usług realizuje się poprzez:
    1. wybranie Usług, którymi Klient jest zainteresowany,
    2. wybór wariantu Usługi: kilogramy, kolor, temperatura i i inne, jeśli zostały podane,
    3. kliknięcie przycisku 'DODAJ DO KOSZYKA" znajdującego się przy opisie Usług, a następnie z poziomu "KOSZYK”, znajdującego się w zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia
    4. wyboru formy zapłaty, bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla Usługi, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.
    5. w trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Usług. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi w Sklepie.
  5. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mailem, podany w Formularzu Zamówienia.
  6. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Pranko24, przy czym
    1. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Pranko24
    2. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym - rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
  7. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy (w dni robocze + soboty, od poniedziałku do soboty, w godzinach, od 8:00 do 20:00), przy czym zamówienia złożone:
    1. po godz. 20:00 w dni robocze będą rozpatrywane następnego dnia roboczego,
    2. po godz. 20:00 w soboty będą rozpatrywane w poniedziałek
    3. w niedzielę będą rozpatrywane w poniedziałek
    4. w święta będą rozpatrywane w dniu pracującym następującym bezpośrednio po święcie.
  8. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Pranko24 o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  9. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie również wysłana faktura VAT.
  10. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
    1. e-mail: pralnia@pranko24.pl
    2. telefon: +48 782 772 656
  11. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek VAT. Koszt dostawy nie jest wliczony w cenę, gdyż zależy od lokalizacji Klienta oraz wartości zamówienia.
  12. Pranko24 zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Usług do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  13. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
  14. Pranko24 może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
    1. podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
    2. dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów sklepu internetowego,
    3. dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Pranko24 za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Pranko24.
  15. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Pranko24.

IV. REALIZACJA PŁATNOŚCI

  1. Opłatę za Usługi pobierane są z góry.
  2. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
    1. za pobraniem - przy odbiorze prania przeznaczonego do prania;
    2. przelewem;
    3. Przelewy24: przelew zautomatyzowany, Blik, karta kredytowa;
    4. Paypal.
  3. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w terminie do pięciu (5) dni roboczych od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Pranko24 nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu.

V. REALIZACJA USŁUGI PRANIA

  1. W ramach świadczenia Usług Pranko24 przyjmuje do prania wodnego: odzież (oprócz wełnianej, jedwabnej lub z domieszką wełny i/lub jedwabiu), pościel, ręczniki, ścierki, koce i pledy (oprócz wełnianych lub z domieszką wełny i/lub jedwabiu), kołdry i poduszki (oprócz wypełnionych pierzem), mopy, odzież roboczą, uniformy i fartuchy, akcesoria, ubrania koce, posłania i legowiska dla zwierząt domowych, koce, derki i czapraki dla koni.
  2. W Pranko24 wykonywane jest wyłącznie pranie wodne.
  3. Odbiór i dostawa prania w ramach Usługi Pranko24 realizowana jest wyłącznie w od i do lokalizacji Klienta znajdującego się w promieniu 20 km od jednego z punktów pralni samoobsługowych Pranko24. Lista aktualnie działających punktów pralni samoobsługowych Pranko24 znajduje się na stronie www Pranko24. 
  4. Klient samodzielnie dokonuje selekcji rzeczy, które mają zostać przekazane do prania.
  5. Klient wybiera Usługę zgodną z parametrami (oznaczeniami) umieszczonymi na metce przez producenta danej rzeczy.
  6. Pranko24 nie ponosi odpowiedzialności za powstałe uszkodzenia lub zniszczenie wynikające z niewłaściwej selekcji prania przez Klienta lub dobrania niewłaściwej Usługi do rodzaju rzeczy przekazanych przez Klienta do prania.
  7. Po stronie Klienta leży przygotowanie rzeczy przekazywanych do prania:
    1. podzielenie rzeczy do prania zgodnie z zamówionymi Usługami (kolor i temperatura prania, programy dedykowane),
    2. dokładne opróżnienie zawartości kieszeni oraz usunięcie broszek i innych ozdób oraz pasków,
    3. wskazanie plam oraz wszelkich uszkodzeń (rozpruć, pęknięć, miejsc przetartych).
  8. Termin odbioru prania ustalany jest z Klientem indywidualnie w ciągu 24 godzin od daty otrzymania Zamówienia z uwzględnieniem przypadków określonych w pkt. 3.8 Regulaminu.
  9. Podczas odbioru rzeczy przeznaczonych do prania przedstawiciel Pranko24:
    1. waży rzeczy i potwierdzenie zgodności kilogramów z zamówioną Usługą oraz
    2. przelicza ilości rzeczy przeznaczonych do prania oraz odnotowuje ilość w systemie zamówieniowym.
  10. W przypadku niezgodności pomiędzy wagą przekazywanych rzeczy, a rodzajem wybranej i opłaconej przez Klienta Usługi:
    1. Klient dokona dopłaty do Usługi podczas odbioru prania lub
    2. części rzeczy z partii przekazanej do prania zostanie usunięta, aby waga przekazywanego prania zgadzała się z zakupioną Usługą lub
    3. Zamówienie zostanie anulowane, a wszystkie wpłaty zostaną zwrócone Klientowi. 
  11. Dostawa wypranego prania następuje w ciągu 24 godzin od jego odebrania od Klienta, przy czym:
    1. pranie odebrane od Klienta w sobotę będzie dostarczone w sobotę lub w poniedziałek
    2. pranie odebrane od Klienta w przeddzień święta będzie dostarczone w dzień roboczy następujący bezpośrednio po święcie.
  12. Pranko24 może odmówić odbioru rzeczy przekazywanych przez Klienta do prania, gdy kolor lub rodzaj rzeczy jest niezgodny z wybraną przez Klienta Usługą lub waga rzeczy jest większa niż określona w Zamówieniu, a Klient rezygnuje z dopłaty lub usunięcia części rzeczy z partii przeznaczonej do wyprania.
  13. Pranko24 nie bierze odpowiedzialności:
    1. za guziki, klamry, flizelinę, zamki, ściągacze gumowe, wady materiału, poduszki oraz
    2. za szkody powstałe w skutek błędnej informacji zamieszczonej na wszywce danej garderoby przez producenta oraz
    3. za rzeczy pozostawione w garderobie.
  14. Pranko24 nie gwarantuje usunięcia plam z powierzonych rzeczy i/lub garderoby.
  15. Pranko24 informuje, że:
    1. obszycia ze sztucznej skóry mogą zesztywnieć i popękać
    2. w miejscach uszkodzonych przez mole (lub inne insekty), po wykonaniu usługi pojawiają się widoczne dziurki, zaś w miejscach narażonych na intensywne tarcie w trakcie użytkowania, po praniu mogą pojawić się przetarcia (rozdarcia) oraz zmiana koloru.
    3. barwniki o niskiej jakości stosowane w odzieży mogą spowodować miejscowe zanikanie koloru, zmianę koloru lub całkowite rozjaśnienie barwy odzieży.
  16. Pranko24 informuje Klienta, że pranie wszelkich wyrobów nie powoduje odnowienia wyrobu do jego stanu pierwotnego w chwili wytworzenia, lecz wyłącznie odświeżenie jego wyglądu, z uwzględnieniem stanu, w jakim znajdował się w chwili oddania do prania.
  17. Jakość wykonania Usługi Klient sprawdza podczas odbierania przedmiotu Usługi.
  18. Prawo do reklamacji przysługuje Klientowi w dniu odbioru garderoby. Brak zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń w chwili odbioru prania oznacza brak zastrzeżeń ze strony Klienta, co do jakości wykonanej usługi i nie może stanowić w przyszłości podstawy do roszczeń reklamacyjnych.
  19. Klientowi przysługuje zwrot rzeczy oraz odszkodowanie stosowne do poniesionej straty w przypadku błędu Pranko24 polegającym na wypraniu rzeczy oddanych do prania niezgodnie z Usługą zamówioną przez Klienta.
  20. W przypadku zniszczenia lub zaginięcia rzeczy przekazanych do prania odszkodowanie dla Klienta stanowić będzie kwota z dowodu zakupu (paragonu) pomniejszona rzeczy o stopień ich zużycia.
  21. W przypadku braku dowodu zakupu przez Klienta, zniszczone rzeczy zostaną wysyłane do rzeczoznawcy do spraw jakości celem ustalenia ich wartości. Pranko24 nie wycenia rzeczy.

VI. PRAWO ODSTĄPIENIA

  1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Usług zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia otrzymania Usługi. Do zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego upływem.
  2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Pranko24 oświadczenie o odstąpieniu od umowy. 
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: ul. Siemońska 4, 42-500 Będzin.
  4. Pranko24 w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
  5. Pranko24 dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
  6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument, w znaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego Regulaminu.

VII. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
  1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację,
  2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym,
  3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
  4. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu pranko24.shopify.com.
  2. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
  3. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  5.  Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  6. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu byto lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.